قبل از خرید ورق گالوانیزه رنگی، حتما این مقاله کاربردی را بخوانید

یکی از کاربردی ترین انواع ورق های گالوانیزه، ورق رنگی است که روی آنها لایه ای از رنگ الکترو استاتیک پوشیده شده است و هر دو سطح آن را پوشش داده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کاربرد فلزات به ویژه آهن و فولاد در صنایع مختلف به حدی گسترده شده که به هیچ وجه نمی توان صنایع را بدون آنها تصور نمود. اما می دانیم که این فلزات پر کاربرد در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و اکسیژن هوا به شدت تخریب پذیر بوده و دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند.

به همین جهت در دهه های اخیر و با استفاده از خواص شیمیایی فلز روی که می تواند عنوان روکش مناسب روی سطح ورق های آهنی و فولادی قرار گرفته و خود نقش فلز قربانی را ایفا کند، ورقهای گالوانیزه تولید شده اند و استفاده بسیار فراوانی در صنایع مختلف از جمله ساختمان و خودروسازی پیدا کرده ‌اند.

یکی از کاربردی ترین انواع ورق های گالوانیزه، ورق رنگی است که روی آنها لایه ای از رنگ الکترو استاتیک پوشیده شده است و هر دو سطح آن را پوشش داده است. در ادامه بیشتر به ویژگی های ورق های گالوانیزه رنگی اشاره می کنیم.

 

 

کاربردهای ورق رنگی

همانطور که پیشتر ذکر شد ورق های گالوانیزه رنگی به علت مقاومت بسیار بالایی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند و همچنین ظاهر زیبایشان که از تنوع رنگی قابل توجهی نیز برخوردارند، در کاربری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. اصلی ترین کاربردهای ورق رنگی عبارتند از:

- سقف شیروانی ساختمان های ویلایی در مناطق مرطوب مانند شمال کشور

- سقف سوله ها

- ساخت دیواره ساختمان ها به ویژه در مناطق مرطوب

- سقف شیروانی منازل

- کاربری به عنوان جدا کننده

- تعبیه دیوار موقت در محوطه سازی

- ساخت آلاچیق

- تولید بدنه اتومبیل در صنعت خودروسازی

- ساخت تابلو برق

 قبل از خرید ورق گالوانیزه رنگی، حتما این مقاله کاربردی را بخوانید

تنوع رنگی ورق‌های گالوانیزه رنگی

ورق گالوانیزه با پوشش رنگی موجود در بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردارند که یکی از علل کاربرد بالای این نوع از ورق های گالوانیزه همین زیبایی و تنوع رنگی است .

رنگ های بسیار پر تعدادی برای این ورق ها می توان در بازار یافت، اما مرسوم‌ترین انواع رنگ های موجود در بازار که بیشترین تقاضا برای خرید آن ها وجود دارد، عبارتند از:سفید، آبی، نارنجی، زرد، سبز، قرمز، صورتی، بنفش، پرتقالی، قهوه ای شکلاتی، قهوه ای سوخته و کرم.

 

 

انواع ورق رنگی

ورق های رنگی خود انواع مختلفی دارند که مهم ترین آن ها عبارتند: از ورق رنگی شادولاین، ذوزنقه ای، طرح سفال پالرمو، کرکره ای، سینوسی و ورق رنگی جنوا.

حال به معرفی ویژگی‌ های هر یک از انواع ورق های رنگی می پردازیم:

 

ورق های رنگی شادولاین

یکی از محبوب ترین انواع ورق گالوانیزه در بازار، ورق شادولاین است که به شکل ذوزنقه در نظر گرفته شده است. به علل مختلفی در حال حاضر ورق های رنگی شادولاین استفاده فراوان دارد که مهمترین موارد قابل ذکر، وزن کم، زیبایی ظاهری و هزینه مناسب آنهاست.

بحث هزینه و توجیه پذیری اقتصادی امروزه از اصلی ترین موارد در در انتخاب مصالح و مواد اولیه به شمار می رود و به همین جهت ورق های رنگی شادولاین بسیار پرفروش هستند. پیش تر این نوع ورق های رنگی گالوانیزه در روی ساندویچ پنل ها مورد بهره برداری قرار می گرفت، اما به مرور زمان استفاده از آن ها در انواع مختلف سقف رواج پیدا کرد.

 

ورق های رنگی ذوزنقه ای

ورقهای رنگی ذوزنقه ای در کاربردهای خاصی به ویژه در در ساخت سقف های شیروانی و همچنین پوشش دیواره های سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند که این امر بیشتر به علت ویژگی ها و شکل ظاهری آن ها است. ورق های رنگی ذوزنقه ای به علل مختلفی از جمله وزن کم، قیمت پایین و توجیه پذیری اقتصادی، مقاومت بسیار بالا و همچنین نصب سریع در بازار فروش زیادی دارند. گاها دیده شده که برخی افراد آنها را با ورق های سینوسی اشتباه می گیرد که البته باید در این مورد دقت شود.

 

ورقهای رنگی طرح سفال پالرمو

وجه تسمیه ورق های رنگی طرح سفال پالرمو، شهر پالرمو در کشور ایتالیا است که بیشتر خانه های موجود در آن به شکل شیروانی و سفالی ساخته شده اند و ظاهر ورق های رنگی طرح سفال پالرمو تقریباً مشابه سقف خانه های این شهر است. دلایل مختلفی می توان برای استفاده فراوان از ورق های طرح سفال پالرمو برشمرد که اصلی ترین موارد قابل ذکر مقاومت مناسب در برابر آب، نور و ضربه و همچنین نصب سریع و آسان است .

ضخامت لایه رنگ محافظ در روی این دسته از ورق ها بین ۲۰ تا ۲۵ میکرون و در پشت ورق ها نیز بین ۷ تا ۱۵ میکرون است که موجب ایجاد مقاومت بسیار بالا در برابر نور، آب و ضربه شده است.

 

ورق های رنگی کرکره ای یا ورق شیروانی

سالهاست ورق های رنگی کرکره ای که به ورق های شیروانی نیز معروف است، وارد بازار ایران شده و مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرد. به نوعی می ‌توان آن ها را اولین و قدیمی ترین نوع ورق های گالوانیزه رنگی به شمار آورد تنوع رنگی ورق های رنگی کرکره ای بسیار بالاست و زیبایی خاصی به محیط می دهند و به همین جهت علیرغم قیمت نسبتاً بالاتر آنها نسبت به سایر انواع ورق های رنگی، استفاده از آن ها باز هم بسیار مرسوم است.

 

ورق های رنگی سینوسی

یکی دیگر از انواع ورق های رنگی پرکاربرد که بیشتر در ساخت سوله ها و ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد ورق های رنگی سینوسی می باشند که بسیاری افراد به آن ها به علت قیمت مناسب و توجیه پذیری اقتصادی بسیار بالا، لقب بهترین ورق های رنگی را نیز داده اند. همین مورد که این ورق ها دارای توجیه اقتصادی بسیار بالایی برای مصرف هستند، موجب شده تقاضای فوق العاده زیادی برای خرید آنها در میان پیمانکاران ساختمانی وجود داشته باشد.

البته باید در نظر داشت که این ورق های گالوانیزه از مقاومت کمتری در برابر باران و نور نسبت به سایر انواع ورق های رنگی برخوردارند و باید در محل هایی که چندان در معرض عوامل محیطی همچون بارش ‌باران قرار ندارد به کار روند.

 

ورق های رنگی طرح جنوا

یکی از انواع ورق های رنگی که در ساختمان های ویلایی استان های شمالی کشورمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، ورق های رنگی طرح جنوا است که از نظر ظاهری نیز بسیار زیبا و چشمگیر هستند. وزن پایین و سرعت بالای نصب به همراه مقاومت و استحکام بالا موجب شده سال به سال اشتیاق به خرید این نوع ورق های رنگی بیشتر شود و بازار بهتری را به دست آورند.

 

به منظور خرید انواع ورق گالوانیزه از جمله ورق های رنگی باید از یک فروشنده با سابقه و خوشنام که در بازار فروش ورق های فولادی تجربه و سابقه خوبی داشته باشد خرید کرد. ما وب سایت ایران فرمینگ  که یکی از نام های تجاری در زمینه فروش انواع محصولات فولادی با کیفیت و مرغوب است را پیشنهاد می کنیم. یکی از ویژگی های بارز این شرکت، ارایه محصولات با کیفیت، مشتری مداری و سبد گسترده محصولات فولادی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار